Αρχική
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Τα μαθήματα εξ αποστάσεως του σχολείου μας στο η-Τάξη (eclass)
Επισκεφτείτε τον ιστότοποΤα μαθήματα εξ αποστάσεως του σχολείου μας στο η-Τάξη (eclass)
Επισκεφτείτε τον ιστότοπο
ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΩΝ
Οι αιτήσεις εγγραφών για την Α Δημοτικού παρατείνονται μέχρι 27 Μαρτίου 2024 από 9:30 έως 12:30
Απαιτούμενα δικαιολογητικά για την εγγραφή στην Α' τάξη του δημοτικού σχολείου είναι τα εξής:
α. Αίτηση(συμπληρώνεται στο σχολείο)
β. Επίδειξη του Βιβλιαρίου Υγείας του Παιδιού (Β.Υ.Π.) από το όποιο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.
γ. Το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, συμφώνα με τη με αρ. πρτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 εγκύκλιο του ΥΠΠΕΘ (Α.Δ.Υ.Μ.)
δ. Αποδεικτικό στοιχείο από το όποιο διαπιστώνεται η διεύθυνση κατοικίας του μαθητή.
ε. Βεβαίωση φοίτησης Νηπιαγωγείου.
- Δεν απαιτείται η προσκόμιση του Πιστοποιητικού Γέννησης από τους γονείς αλλά αναζητείται από τις σχολικές μονάδες μέσω του Πληροφορικού Συστήματος myschool του ΥΠΠΕΘ. (Φ.6/498/57863/Δ1/6-4-2016).
Ζώνη εγγραφών 5 ου Δ.Σ.Β.
Η περιοχή που περικλείεται περιμετρικά από τις
οδούς: Σταθά (και από τις δύο πλευρές) -Αναλήψεως- Καραϊσκάκη-28ης Οκτωβρίου - Κανάρη (από 1 έως 23 και των δύο
πλευρών)-Πλαστήρα-Τσοποτού-Δημητριάδος-Σταθά.
Καρναβάλι 15/4/2024 - Β2
Την Δευτέρα 11 Μαρτίου οι μαθητές της Ε΄ και της ΣΤ΄ τάξης του σχολείου μας, με την καθηγήτριά τους των Γαλλικών την κ. Βάνα Ζωιτοπούλου, είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν παιδαγωγικό εργαστήριο απαγγελίας κειμένων (atelier pédagogique de lecture à voix haute) κατά τις πρώτες ώρες του σχολικού προγράμματος που υλοποιήθηκε από τον Eric Cénat ηθοποιό, σκηνοθέτη και Διευθυντή του Théâtre de l’Imprévu. Το εργαστήριο πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια των δράσεων για το Παρίσι 2024. Έγινε ανάγνωση γαλλικών ποιημάτων, που αφορούσαν τον αθλητισμό. Ο κ. Cénat δουλεύοντας με τους μαθητές, βοήθησε να αποδώσουν τα ποιήματα, που είχαν ετοιμάσει στο μάθημα των γαλλικών, με τρόπο απλό και θεατρικό μεταφέροντας το νόημα και τα συναισθήματα στο κοινό τους. Στόχος της δράσης είναι η γνωριμία με την εκφραστική ανάγνωση/απαγγελία κειμένων, ως παιδαγωγικό εργαλείο για την διευκόλυνση της εκμάθησης της γαλλικής γλώσσας.
Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν από την παρουσίαση του Cénat. Απήγγειλαν, δραματοποίησαν, διασκέδασαν και ζήτησαν αυτόγραφα.
Ευχαριστούμε θερμά για τις εμπειρίες, εξαιρετικά πολύτιμες για τα παιδιά, τη Συντονίστρια της Γαλλικής Γλώσσας κ. Χάιδω Νάτση, τον Eric Cénat, την εκπρόσωπο εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Γαλλικού Ινστιτούτου Θεσσαλονίκης κ. Danaé Ioakimidis, τη Διεύθυνση του Σχολείου , την συνάδελφο της γαλλικής γλώσσας κ. Άρτεμη Κουτσούκου και τη συνάδελφο της Φυσικής Αγωγής κ. Μαρία Σταθαράκου.
Διαβάστε περισσότερα: Η Γαλλόφωνη φλόγα έφτασε στο Βόλο! και στο 5ο Δημοτικό Σχολείο!
Την Δευτέρα 4 Μαρτίου 2024, το απόγευμα έγινε με μεγάλη επιτυχία η παρουσίαστη της εργασίας των παιδιών του Δ2 τμήματος, με δασκάλα την κα Σταυρούλα Μπούτλα, στην αίθουσα με τα χαρακτικά του κ. Τάσσιου στο Δημαρχείο του Βόλου.
Η εργασία αυτή περιγράφει μια πρωτότυπη πρωτοβουλία που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του μαθήματος Εργαστηρίου Δεξιοτήτων, με στόχο τη σύνδεση του γνωστικού πεδίου με την ανάπτυξη βασικών ικανοτήτων των μαθητών, προετοιμάζοντάς τους για το ρόλο τους ως ελεύθεροι και υπεύθυνοι πολίτες. Μέσω του προγράμματος "Οι μικροί ξεναγοί μας παρουσιάζουν τα χαρακτικά του Τάσσου", οι μαθητές εξερεύνησαν την τοπική πολιτιστική κληρονομιά και προσπάθησαν να τη μεταδώσουν σε άλλους με έναν ποικίλο τρόπο.
Η εργασία αυτή προκάλεσε το πνεύμα πρωτοβουλίας και τη δημιουργικότητα των μαθητών, ενώ ταυτόχρονα ενίσχυσε τις δεξιότητές τους μέσω διδακτικών μεθόδων που ενσωματώνουν τον πολιτισμό και την κοινωνική συνείδηση. Με τη χρήση παραδοσιακών και σύγχρονων εκπαιδευτικών πρακτικών, οι μαθητές κλήθηκαν να εξερευνήσουν τη σημασία του Δημαρχείου του Βόλου ως αρχιτεκτονικό μνημείο και να κατανοήσουν την αισθητική του και τα αρχιτεκτονικά του στοιχεία.
Με αυτόν τον τρόπο, οι μαθητές αναπτύχθηκαν ως ερευνητές και δημιουργοί της τοπικής ιστορίας και πολιτιστικής κληρονομιάς τους. Μέσω διαδραστικών δραστηριοτήτων, όπως θεατρικά δρώμενα, τραγούδια και χαρακτική, οι μαθητές εξέφρασαν την καλλιτεχνική τους πλευρά και διαμόρφωσαν την ταυτότητά τους ως μέλη μιας κοινότητας.
Διαβάστε περισσότερα: Οι μικροί ξεναγοί στο δημαρχείο του Βόλου
Διαβάστε περισσότερα: Επίσκεψη Β2 στο Λύκειο Ελληνίδων Βόλου
Η 2η Φεβρουαρίου στη Γαλλία δεν είναι μια απλή ημέρα. Είναι η Chandeleur, η υπαπαντή του Χριστού, μια γιορτή γεμάτη παραδόσεις και γεύσεις που αναζωογονούν τις αισθήσεις και το πνεύμα. Κατά τη διάρκεια αυτής της εορταστικής ημέρας, κάθε σπίτι στη Γαλλία μετατρέπεται σε μια παντοπωλεία γεύσεων, με το έθιμο της παρασκευής κρέπας να κλέβει την παράσταση.
Ο μύθος λέει ότι η μη παρασκευή κρέπας την ημέρα της Chandeleur θα μπορούσε να οδηγήσει στην καταστροφή της σοδειάς. Σύμφωνα με την παράδοση, η πρώτη κρέπα της ημέρας γυρνιόταν στον αέρα με το δεξί χέρι, ενώ το αριστερό κρατούσε ένα χρυσό νόμισμα. Έπειτα, το νόμισμα τυλιγόταν μέσα στην κρέπα πριν αυτή περάσει τελετουργικά από όλη την οικογένεια και καταλήξει στο ντουλάπι ως τύχη για το μέλλον. Η παράδοση συνεχίζεται με τη δωρεά του χρυσού νομίσματος σε έναν φτωχό, ενώ η υπόλοιπη κρέπα αποτελούσε το μέσο για την επικοινωνία με τους θεούς για την εξασφάλιση ευτυχίας κατά τη διάρκεια του έτους.
Η παράδοση αυτή δεν είναι μόνο μια απλή γευστική εμπειρία, αλλά αντικατοπτρίζει επίσης την πλούσια ιστορία και την πολιτιστική κληρονομιά της Γαλλίας. Από την αρχαία περίοδο μέχρι σήμερα, οι κρέπες έχουν γίνει ένα σύμβολο της γαστρονομίας της χώρας και μια αναπόσπαστη μέρος των εορταστικών γιορτών.
Από το νότιο τμήμα της Βρετάνης, όπου προέρχεται η παράδοση της κρέπας, έως τα πιο απομακρυσμένα χωριά της Γαλλίας, οι γεύσεις και οι μυρωδιές των φρεσκοψημένων κρεπών γεμίζουν τους δρόμους και τις αγορές. Η προετοιμασία της κρέπας γίνεται με προσοχή και αγάπη, ενώ η διαδικασία της γυρνίσματος στον αέρα γίνεται με ελπίδα και προσμονή για μια ευτυχισμένη και ευλογημένη χρονιά.
Στο τέλος, η παρασκευή και κατανάλωση κρέπας την ημέρα της Chandeleur δεν είναι απλώς μια γαστρονομική παράδοση, αλλά ένας τρόπος για τους Γάλλους να εορτάσουν τη ζωή, την ευτυχία και την αναγέννηση. Είναι μια ευκαιρία να συνδεθούν με την ιστορία και την κουλτούρα τους και να μοιραστούν στιγμές χαράς και αγάπης με τα αγαπημένα τους πρόσωπα.
Συνεπώς, με όλη την αφοσίωση και την επιδεξιότητα των μαθητών της κυρίας Βάνας, η παρασκευή κρέπας αποτελεί ένα μοναδικό τρόπο για να γιορτάσουμε την Chandeleur και να απολαύσουμε τη γαλλική παράδοση στο έπακρο. Και όπως λέει η παροιμία, "Μια κρέπα γυρίζει, μια ευχή πραγματοποιείται".
Διαβάστε περισσότερα: Γαλλικές Κρέπες: Η Χαρμόσυνη Υπαπαντή της Γαστρονομίας
Η Διεύθυνση του σχολείου και ο Σύλλογος διδασκόντων ευχαριστούν θερμά τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων και ιδιαίτερα τον κο Όθωνα Κόρμπα για την προσφορά τους σε ότι αφορά τις βασιλόπιτες των μαθητών και των εκπαιδευτικών για το 2024!
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΑΚΧΑΡΩΔΗ ΔΙΑΒΗΤΗ
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Διαβήτη, πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 14 Νοεμβρίου από τη σχολική Νοσηλεύτρια, ενημερωτική δράση στα δύο τμήματα της Β' τάξης του σχολείου μας.
Σκοπός της δράσης ήταν η ευαισθητοποίηση σχετικά με την ανάγκη για εκπαίδευση και ενημέρωση γύρω από τον Διαβήτη, τόσο των παιδιών όσο και των εκπαιδευτικών.
Οι μικροί μας μαθητές, αφού παρακολούθησαν οπτικοακουστικό υλικό για τον Σακχαρώδη Διαβήτη, έθεσαν τις απορίες και τους προβληματισμούς τους, όπως για το "τι είναι ο Διαβήτης;", " τι σημαίνει όταν το ζαχαράκι μας πέφτει ή ανεβαίνει;", ”γιατί πρέπει να το μετράμε;”, ”τι πρέπει να τρώμε;”...
Με πολύ ενδιαφέρον, τα παιδιά παρακολούθησαν τη διαδικασία μέτρησης της γλυκόζης μέσω συσκευής συνεχούς καταγραφής.
Τέλος, δημιούργησαν μια αφίσα με τον μπλε κύκλο, σύμβολο για τον Διαβήτη παγκοσμίως, ο οποίος συμβολίζει την ενότητα στη μάχη για την αντιμετώπισή του. Η αφίσα ολοκληρώθηκε με τα χεράκια των μαθητών ενωμένα γύρω από τον μπλε κύκλο, με γνώμονα το ”Όλοι μαζί μπορούμε...”
Σχολική Νοσηλεύτρια ΠΕ25
Μαυρομανωλάκη Ελευθερία
Διαβάστε περισσότερα: Ενημερωτική δράση για την Παγκόσμια Ημέρα Σακχαρώδη Διαβήτη
Αγαπητοί γονείς,
Στο παρακάτω έγγραφο επισυνάπτεται το διατροφολόγιο των σχολικών γευμάτων