Αρχική Νέα & Ανακοινώσεις
Η πρώτη Παρασκευή του Οκτωβρίου έχει καθιερωθεί ως
Παγκόσμια Ημέρα Χαμόγελου.
Οι μαθητές/τριες της Δ΄τάξης με πολλά χαμόγελα τίμησαν αυτή την
ημέρα στέλνοντας το μήνυμα:
Κάνε μια πράξη καλοσύνης!
Κάνε ένα πρόσωπο να χαμογελάσει!
Καλή Σχολική Χρονιά στους μαθητές / μαθήτριες που ξεκινούν το συναρπαστικό ταξίδι της Εκπαίδευσης!!!
Καλή και δημιουργική χρονιά και σε όλους και όλες τους/ις συναδέλφους/ισσες που δίνουν κάθε χρόνο τον καλύτερο εαυτό τους στη νέα γενιά, γιατί πιστεύουν πως το μέλλον ανήκει σ αυτούς!!!
Καλή σχολική χρονιά με ηρεμία, σεβασμό και αγάπη και στους γονείς που αβέβαιοι/ες αγωνιούν για τα παιδιά τους σε ένα κόσμο που αλλάζει αστραπιαία. Είμαστε εδώ για να συνεργαστούμε για το καλό των παιδιών τους!!!!
Στον ανωτέρω σύνδεσμο μπορείτε να δείτε την ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ για την πρόσληψη προσωπικού με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου, μερικής απασχόλησης, σε υπηρεσίες καθαρισμού σχολικών μονάδων για το διδακτικό έτος 2024-2025, καθώς και όλα τα σχετικά αρχεία που την συνοδεύουν.
Με εκτίμηση
Εκ των σχολικών επιτροπών
Παρακάτω μπορείτε να βρείτε τα σχετικά έγγραφα για την διακήρυξη ανοιχτού διαγωνισμού εκμίσθωσης του κυλικείου του 5ου δημοτικού σχολείου Βόλου.
ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΕΚΜΙΣΘΩΣΗΣ ΚΥΛΙΚΕΙΟΥ
ΤΟΥ 5οu ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΒΟΛΟΥ
ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗΣ ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΠΛΕΙΟΔΟΤΙΚΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ
Αίτηση 5ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου
Συγχαρητήρια στη μαθήτριά μας Βάσια, από το ΣΤ2, που ξεδίπλωσε τη δημιουργικότητά της, χρησιμοποιώντας εργαλεία και λογισμικά όπως το Canva και το Powerpoint για την επεξεργασία εικόνας και βίντεο!
Παρακάτω ακολουθούν εντυπωσιακά δείγματα αυτών των εργασιών:
• Οι μαθητές/μαθήτριες και οι συνοδοί εκπαιδευτικοί τους επισκέφτηκαν το «Κέντρο Πολιτισμού Σταύρος Νιάρχος», όπου περιηγήθηκαν στο πάρκο, στην Εθνική βιβλιοθήκη και στην έκθεση ζωγραφικής των έργων της πρώτης Ελληνίδας σκηνογράφου και ζωγράφου Μαριλένας Αραβαντινού.
• Στη συνέχεια μπήκαν στη Βουλή των Ελλήνων στις 2:30 μ.μ., κάθισαν στα έδρανα της κεντρικής αίθουσας σαν μικροί βουλευτές κι ενημερώθηκαν για την ιστορία του κτιρίου και για τη λειτουργία του Δημοκρατικού πολιτεύματος. Έπειτα επισκέφτηκαν την αίθουσα ιστορικών αντικειμένων της Βουλής , όπου εκτίθενται τεκμήρια των επαναστατικών συνελεύσεων , του πρώτου Συντάγματος της πατρίδας μας , καθώς και πίνακες μεγάλων ζωγράφων που απεικόνισαν στιγμές της επανάστασης και της απελευθέρωσης του λαού μας. Στην Βουλή ήρθε και καλωσόρισε τους εκπαιδευτικούς και μαθητές η Υφυπουργός Παιδείας και βουλεύτρια Μαγνησίας κ. Ζέτα Μακρή.
• Μετά την έξοδο από το κοινοβούλιο οι μαθητές παρακολούθησαν την αλλαγή φρουράς στο μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη.
• Έπειτα οι μαθητές μετέβησαν στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, όπου ξεναγήθηκαν και θαύμασαν συγκεκριμένα εκθέματα του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού, τα οποία και θα συναντήσουν στην περαιτέρω μορφωτική τους πορεία μέσα από τα σχολικά βιβλία.
Διαβάστε περισσότερα: Επίσκεψη της Στ΄ Τάξης του 5ου Δημοτικού Σχολείου στην Αθήνα
Το 5ο Δημοτικό Σχολείο σας εύχεται Καλό Πάσχα!
Το Α2 σας εύχεται Καλό Πάσχα με πασχαλινές δημιουργίες!
Ο κοκκύτης είναι οξεία μικροβιακή λοίμωξη του αναπνευστικού συστήματος με υψηλή μεταδοτικότητα και ποσοστό δευτερογενούς προσβολής 80% μεταξύ των επίνοσων ατόμων. Η μετάδοση από άτομο σε άτομο γίνεται με σταγονίδια ή με άμεση επαφή με εκκρίσεις από το αναπνευστικό σύστημα νοσούντων ατόμων. Άτομα με ήπια συμπτωματολογία που δεν γνωρίζουν ότι έχουν το νόσημα μπορούν να το μεταδώσουν. Ο κοκκύτης μπορεί να προκαλέσει σοβαρή νόσο σε άτομα όλων των ηλικιών, αλλά τα βρέφη διατρέχουν το μεγαλύτερο κίνδυνο σοβαρής νόσου και θανάτου.
Τους τελευταίους μήνες αρκετές χώρες της Ευρώπης, μεταξύ των οποίων και η χώρα μας καταγράφουν αύξηση των κρουσμάτων κοκκύτη. Ειδικότερα, στην Ελλάδα, σύμφωνα με την από 21/3/2024 εβδομαδιαία αναφορά του ΕΟΔΥ από τις αρχές του έτους 2024 έχουν καταγραφεί 54 κρούσματα στα οποία συμπεριλαμβάνονται 32 παιδιά και έφηβοι, από τα οποία 11 αφορούν σε βρέφη ηλικίας κάτω του έτους. Έχουν καταγραφεί 2 θάνατοι, ένας σε νεογνό και ένας σε ενήλικα με υποκείμενα νοσήματα. Επισημαίνεται ότι σχεδόν όλοι οι θάνατοι στις χώρες της Ευρώπης έχουν καταγραφεί σε βρέφη κάτω των τριών μηνών.
Η προστασία των βρεφών από σοβαρή νόσηση και θάνατο επιτυγχάνεται μέσω του έγκαιρου εμβολιασμού, ο οποίος ξεκινά το 2° μήνα της ζωής και ολοκληρώνεται σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα εμβολιασμού. Ειδικότερα, το εμβόλιο DTaP χορηγείται κατά το 2°, 4°, 6°, 15°-18° μήνα της ζωής και στα 4-6 έτη, ενώ το εμβόλιο TdaΡ χορηγείται στην ηλικία 11-12 ετών, μεταξύ 18-25 ετών και μετά ως αναμνηστική δόση TdaΡ ανά δεκαετία.
Οι έγκυες γυναίκες θα πρέπει να εμβολιάζονται σε κάθε κύηση με μια δόση εμβολίου TdaΡ ή TdaΡ-ΙΡV, κατά προτίμηση από την 27η έως την 36η εβδομάδα κύησης, ανεξάρτητα από το μεσοδιάστημα που μεσολάβησε από προηγούμενο εμβολιασμό με Td/TdaΡ. Επίσης, με τα ίδια εμβόλια μπορούν να εμβολιαστούν και οι λεχωΐδες που δεν εμβολιάστηκαν κατά τη διάρκεια της κύησης. Τα μέλη οικογένειας που δεν είναι πλήρως εμβολιασμένα για τον κοκκύτη θα πρέπει να εμβολιάζονται τουλάχιστον δύο εβδομάδες πριν την επαφή με νεογνά και βρέφη. Ιδιαίτερη σημασία έχει ο εμβολιασμός των επαγγελματιών υγείας, οι οποίοι θα πρέπει να εμβολιάζονται με μια αναμνηστική δόση TdaΡ ανά δεκαετία.
Η Αναπληρώτρια Υπουργός Υγείας
Ειρήνη Αγαπηδάκη
Η εισαγωγή μαθητών στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία για το σχολικό έτος 2024-25 αφορά στην εισαγωγική τάξη κάθε βαθμίδας, δηλαδή το προνήπιο, την Α ́ Δημοτικού, την Α ́ Γυμνασίου και την Α ́ Γενικού Λυκείου (σε κάποια Πειραματικά νηπιαγωγεία προσφέρονται και θέσεις νηπίων.) Στα Πειραματικά Σχολεία (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια) η εισαγωγή γίνεται με δημόσια ηλεκτρονική κλήρωση που θα διεξαχθεί την Παρασκευή 17 Μαΐου 2024.
Στα Πρότυπα Γυμνάσια και Πρότυπα Λύκεια με δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων η οποία θα διεξαχθεί το Σάββατο 18 Μαΐου 2024. Στην ως άνω δοκιμασία οι μαθητές αξιολογούνται σε δεξιότητες που απέκτησαν κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Δημοτικό Σχολείο ή το Γυμνάσιο κατά περίπτωση, σχετικές με την κατανόηση κειμένων της ελληνικής γλώσσας και μαθηματικών εννοιών. Οι μαθητές δεν απαιτείται να μελετήσουν συγκεκριμένη ύλη για να προετοιμαστούν για τη συμμετοχή τους στην εν λόγω δοκιμασία.
Οι γονείς/κηδεμόνες που επιθυμούν τη συμμετοχή του παιδιού τους στην κλήρωση ή την
δοκιμασία εισαγωγής, υποβάλλουν ηλεκτρονική αίτηση,
από την Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024 έως και την Τετάρτη 17 Απριλίου 2024 και ώρα 23:59
μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr), κατηγορία Εκπαίδευση,
υποκατηγορία Εγγραφή σε σχολείο, ενότητα Αίτηση εισαγωγής μαθητών και μαθητριών στα Πρότυπα
και Πειραματικά Σχολεία ή μέσω του συνδέσμου
https://www.gov.gr/ipiresies/ekpaideuse/eggraphe-se-skholeio/ps-peis-es
Στον παραπάνω σύνδεσμο είναι προσβάσιμες επίσης όλες οι απαραίτητες πληροφορίες και το
νομικό πλαίσιο που αφορούν στις διαδικασίες εισαγωγής στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία.
Πληροφορίες για το Δίκτυο των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων ανά περιφέρεια, τα νέα σχολεία
που θα λειτουργήσουν από το σχ. έτος 2024-25, τα απαραίτητα δικαιολογητικά, τις οδηγίες συμπλήρωσης
της αίτησης καθώς και απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις υπάρχουν επίσης και στον ιστότοπο της
Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.)
Βρείτε εδώ των αριθμό εισακτέων
4 avril : Journée Mondiale des Animaux Errants
4 Απριλίου: Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων
Με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας Αδέσποτων Ζώων στις 4 Απριλίου, η οποία καθιερώνεται από τη φετινή χρονιά και ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας αξιοποιήσαμε στο πλαίσιο του μαθήματός μας, το πλούσιο υλικό που μας έστειλε η κ. Χάιδω Νάτση, Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ05.
Έγινε ενημέρωση των μαθητών/-τριών μέσα από οπτικοακουστικό υλικό για τα αδέσποτα ζώα, με έμφαση στην καλλιέργεια της ευαισθησίας και της ενσυναίσθησης για κάθε ζωντανό ον. Μιλήσαμε για τον σεβασμό των δικαιωμάτων των ζώων και οι μαθητές/-τριες έδωσαν τις δικές τους προτάσεις για την προάσπισής τους.
Τέλος οι μαθητές/τριες έφτιαξαν τις δικές τους αφίσες δίνοντας μηνύματa φιλοζωίας.
Διαβάστε περισσότερα: 4 Απριλίου: Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων
Η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας οξύνει στο έπακρο την πολιτισμική επίγνωση και μας δίνει την δυνατότητα να α αντιληφθούμε την έννοια της διαφορετικότητας. Γλώσσα σημαίνει πολιτισμός και όχι μόνο λέξεις. Με αυτή την σκέψη και προσπαθώντας να ενεργοποιήσουμε όλες τις αισθήσεις των μικρών μας μαθητών δοκιμάσαμε τσάι και φάγαμε σαντουιτς μαρμελάδας, όπως συνηθίζουν οι Άγγλοι και όπως έδειξε ο Paddington , στην συνάντησή του με την τότε βασίλισσα της Βρετανίας.
Ισμήνη Σκοπελίτη
Εκπαιδευτικός Αγγλικής Γλώσσας
Διαβάστε περισσότερα: Μια γεύση από τον κόσμο του Paddington
Κατά την 1η Απριλίου, συνηθίζεται να λέγονται καλοπροαίρετα ψέματα λόγω εθίμου.
Τα ψέματα της Πρωταπριλιάς είναι ένα έθιμο που μας έχει έρθει από την Ευρώπη. Υπάρχουν διάφορες εκδοχές σχετικά με τον τόπο και τον χρόνο που γεννήθηκε το έθιμο αυτό. Δύο από αυτές, όμως, είναι οι επικρατέστερες.
Σύμφωνα με την πρώτη εκδοχή, το έθιμο ξεκίνησε από τους Κέλτες. Λαός της βορειοδυτικής Ευρώπης, οι Κέλτες, ήταν δεινοί ψαράδες. Η εποχή του ψαρέματος ξεκινούσε την 1η Απριλίου. Όσο καλοί ψαράδες όμως και να ήταν, την εποχή αυτή του χρόνου τα ψάρια πιάνονται δύσκολα. Έτσι και αυτοί, όπως προστάζει ο "κώδικας δεοντολογίας" των ψαράδων όλων των εποχών, έλεγαν ψέματα σχετικά με τα πόσα ψάρια είχαν πιάσει. Αυτή η συνήθεια έγινε, με το πέρασμα του χρόνου, έθιμο.
Η δεύτερη εκδοχή, που θεωρείται και πιο βάσιμη ιστορικά, θέλει γενέτειρα του εθίμου τη Γαλλία του 16ου αιώνα. Μέχρι το 1564 η πρωτοχρονιά των Γάλλων ήταν η 1η Απριλίου. Τη χρονιά αυτή όμως, o βασιλιάς Κάρολος ο 9ος, το άλλαξε αυτό και Πρωτοχρονιά θεωρούταν πλέον η 1η Ιανουαρίου. Στην αρχή αυτό δεν το δέχτηκαν όλοι οι πολίτες. Οι αντιδραστικοί συνέχιζαν να γιορτάζουν, την παλαιά πλέον, πρωτοχρονιά τους την 1η Απριλίου, ενώ οι υπόλοιποι τους έστελναν πρωτοχρονιάτικα δώρα για να τους κοροϊδέψουν. Το πείραγμα αυτό μετατράπηκε με τον καιρό σε έθιμο.
Οι μαθητές στο μάθημα των Γαλλικών έφτιαξαν τα δικά τους poissons d’Avril και σήμερα γιόρτασαν την Πρωταπριλιά κρεμώντας τα στην πλάτη των συμμαθητών και …των δασκάλων τους σύμφωνα με το γαλλικό έθιμο!
Καρναβάλι 15/4/2024 - Β2
Την Δευτέρα 11 Μαρτίου οι μαθητές της Ε΄ και της ΣΤ΄ τάξης του σχολείου μας, με την καθηγήτριά τους των Γαλλικών την κ. Βάνα Ζωιτοπούλου, είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν παιδαγωγικό εργαστήριο απαγγελίας κειμένων (atelier pédagogique de lecture à voix haute) κατά τις πρώτες ώρες του σχολικού προγράμματος που υλοποιήθηκε από τον Eric Cénat ηθοποιό, σκηνοθέτη και Διευθυντή του Théâtre de l’Imprévu. Το εργαστήριο πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια των δράσεων για το Παρίσι 2024. Έγινε ανάγνωση γαλλικών ποιημάτων, που αφορούσαν τον αθλητισμό. Ο κ. Cénat δουλεύοντας με τους μαθητές, βοήθησε να αποδώσουν τα ποιήματα, που είχαν ετοιμάσει στο μάθημα των γαλλικών, με τρόπο απλό και θεατρικό μεταφέροντας το νόημα και τα συναισθήματα στο κοινό τους. Στόχος της δράσης είναι η γνωριμία με την εκφραστική ανάγνωση/απαγγελία κειμένων, ως παιδαγωγικό εργαλείο για την διευκόλυνση της εκμάθησης της γαλλικής γλώσσας.
Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν από την παρουσίαση του Cénat. Απήγγειλαν, δραματοποίησαν, διασκέδασαν και ζήτησαν αυτόγραφα.
Ευχαριστούμε θερμά για τις εμπειρίες, εξαιρετικά πολύτιμες για τα παιδιά, τη Συντονίστρια της Γαλλικής Γλώσσας κ. Χάιδω Νάτση, τον Eric Cénat, την εκπρόσωπο εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Γαλλικού Ινστιτούτου Θεσσαλονίκης κ. Danaé Ioakimidis, τη Διεύθυνση του Σχολείου , την συνάδελφο της γαλλικής γλώσσας κ. Άρτεμη Κουτσούκου και τη συνάδελφο της Φυσικής Αγωγής κ. Μαρία Σταθαράκου.
Διαβάστε περισσότερα: Η Γαλλόφωνη φλόγα έφτασε στο Βόλο! και στο 5ο Δημοτικό Σχολείο!
Την Δευτέρα 4 Μαρτίου 2024, το απόγευμα έγινε με μεγάλη επιτυχία η παρουσίαστη της εργασίας των παιδιών του Δ2 τμήματος, με δασκάλα την κα Σταυρούλα Μπούτλα, στην αίθουσα με τα χαρακτικά του κ. Τάσσιου στο Δημαρχείο του Βόλου.
Η εργασία αυτή περιγράφει μια πρωτότυπη πρωτοβουλία που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του μαθήματος Εργαστηρίου Δεξιοτήτων, με στόχο τη σύνδεση του γνωστικού πεδίου με την ανάπτυξη βασικών ικανοτήτων των μαθητών, προετοιμάζοντάς τους για το ρόλο τους ως ελεύθεροι και υπεύθυνοι πολίτες. Μέσω του προγράμματος "Οι μικροί ξεναγοί μας παρουσιάζουν τα χαρακτικά του Τάσσου", οι μαθητές εξερεύνησαν την τοπική πολιτιστική κληρονομιά και προσπάθησαν να τη μεταδώσουν σε άλλους με έναν ποικίλο τρόπο.
Η εργασία αυτή προκάλεσε το πνεύμα πρωτοβουλίας και τη δημιουργικότητα των μαθητών, ενώ ταυτόχρονα ενίσχυσε τις δεξιότητές τους μέσω διδακτικών μεθόδων που ενσωματώνουν τον πολιτισμό και την κοινωνική συνείδηση. Με τη χρήση παραδοσιακών και σύγχρονων εκπαιδευτικών πρακτικών, οι μαθητές κλήθηκαν να εξερευνήσουν τη σημασία του Δημαρχείου του Βόλου ως αρχιτεκτονικό μνημείο και να κατανοήσουν την αισθητική του και τα αρχιτεκτονικά του στοιχεία.
Με αυτόν τον τρόπο, οι μαθητές αναπτύχθηκαν ως ερευνητές και δημιουργοί της τοπικής ιστορίας και πολιτιστικής κληρονομιάς τους. Μέσω διαδραστικών δραστηριοτήτων, όπως θεατρικά δρώμενα, τραγούδια και χαρακτική, οι μαθητές εξέφρασαν την καλλιτεχνική τους πλευρά και διαμόρφωσαν την ταυτότητά τους ως μέλη μιας κοινότητας.
Διαβάστε περισσότερα: Οι μικροί ξεναγοί στο δημαρχείο του Βόλου
Μαθητές του 5ου Δημ.Σχολείου Βόλου ξεναγούν στα χαρακτικά του Τάσσου στο Δημαρχείο Βόλου
Το πρωτοποριακό πρόγραμμα «Οι μικροί ξεναγοί των χαρακτικών του Τάσσου» θα παρουσιάσουν οι μαθητές της Δ2 τάξης του 5ου Δημοτικού Σχολείου Βόλου τη Δευτέρα 4 Μαρτίου 2024 στις 7 το απόγευμα στην αίθουσα εισόδου του Δημαρχείου Βόλου.
Πρόκειται για μια ξεχωριστή πρωτοβουλία που πραγματοποιείται στο πλαίσιο του μαθήματος Εργαστήρια Δεξιοτήτων ,με την ενεργή υποστήριξη των εκπαιδευτικών, Σταυρούλας Μπούτλα , Ευθυμίας Βραχνιά , Φωτεινής Δημηνάκη και Διονύση Μιχαλόπουλου.
Κατά την διάρκεια της εκδήλωσης οι μαθητές μετά από αναζήτηση στοιχείων και έρευνα ανέλαβαν δράση ώστε να λειτουργούν ως ξεναγοί στο χώρο των χαρακτικών του κορυφαίου καλλιτέχνη Τάσσου που κοσμούν το Δημαρχείο Βόλου.
Η ξεχωριστή αυτή πρωτοβουλία πραγματοποιείται με την υποστήριξη της αντιδημαρχίας Πολιτισμού του Δήμου Βόλου και της αντιδημάρχου Παιδείας κα. Μποντού .
Διαβάστε περισσότερα: Επίσκεψη Β2 στο Λύκειο Ελληνίδων Βόλου