Ανακοίνωση εμβολιασμού από το Υπ.Υγείας

Ο κοκκύτης είναι οξεία μικροβιακή λοίμωξη του αναπνευστικού συστήματος με υψηλή μεταδοτικότητα και ποσοστό δευτερογενούς προσβολής 80% μεταξύ των επίνοσων ατόμων. Η μετάδοση από άτομο σε άτομο γίνεται με σταγονίδια ή με άμεση επαφή με εκκρίσεις από το αναπνευστικό σύστημα νοσούντων ατόμων. Άτομα με ήπια συμπτωματολογία που δεν γνωρίζουν ότι έχουν το νόσημα μπορούν να το μεταδώσουν. Ο κοκκύτης μπορεί να προκαλέσει σοβαρή νόσο σε άτομα όλων των ηλικιών, αλλά τα βρέφη διατρέχουν το μεγαλύτερο κίνδυνο σοβαρής νόσου και θανάτου.
Τους τελευταίους μήνες αρκετές χώρες της Ευρώπης, μεταξύ των οποίων και η χώρα μας καταγράφουν αύξηση των κρουσμάτων κοκκύτη. Ειδικότερα, στην Ελλάδα, σύμφωνα με την από 21/3/2024 εβδομαδιαία αναφορά του ΕΟΔΥ από τις αρχές του έτους 2024 έχουν καταγραφεί 54 κρούσματα στα οποία συμπεριλαμβάνονται 32 παιδιά και έφηβοι, από τα οποία 11 αφορούν σε βρέφη ηλικίας κάτω του έτους. Έχουν καταγραφεί 2 θάνατοι, ένας σε νεογνό και ένας σε ενήλικα με υποκείμενα νοσήματα. Επισημαίνεται ότι σχεδόν όλοι οι θάνατοι στις χώρες της Ευρώπης έχουν καταγραφεί σε βρέφη κάτω των τριών μηνών.
Η προστασία των βρεφών από σοβαρή νόσηση και θάνατο επιτυγχάνεται μέσω του έγκαιρου εμβολιασμού, ο οποίος ξεκινά το 2° μήνα της ζωής και ολοκληρώνεται σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα εμβολιασμού. Ειδικότερα, το εμβόλιο DTaP χορηγείται κατά το 2°, 4°, 6°, 15°-18° μήνα της ζωής και στα 4-6 έτη, ενώ το εμβόλιο TdaΡ χορηγείται στην ηλικία 11-12 ετών, μεταξύ 18-25 ετών και μετά ως αναμνηστική δόση TdaΡ ανά δεκαετία.
Οι έγκυες γυναίκες θα πρέπει να εμβολιάζονται σε κάθε κύηση με μια δόση εμβολίου TdaΡ ή TdaΡ-ΙΡV, κατά προτίμηση από την 27η έως την 36η εβδομάδα κύησης, ανεξάρτητα από το μεσοδιάστημα που μεσολάβησε από προηγούμενο εμβολιασμό με Td/TdaΡ. Επίσης, με τα ίδια εμβόλια μπορούν να εμβολιαστούν και οι λεχωΐδες που δεν εμβολιάστηκαν κατά τη διάρκεια της κύησης. Τα μέλη οικογένειας που δεν είναι πλήρως εμβολιασμένα για τον κοκκύτη θα πρέπει να εμβολιάζονται τουλάχιστον δύο εβδομάδες πριν την επαφή με νεογνά και βρέφη. Ιδιαίτερη σημασία έχει ο εμβολιασμός των επαγγελματιών υγείας, οι οποίοι θα πρέπει να εμβολιάζονται με μια αναμνηστική δόση TdaΡ ανά δεκαετία.

 

Η Αναπληρώτρια Υπουργός Υγείας

Ειρήνη Αγαπηδάκη

Υποβολή αιτήσεων για την εισαγωγή μαθητών στα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία για το σχ. έτος 2024-25

Η εισαγωγή μαθητών στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία για το σχολικό έτος 2024-25 αφορά στην εισαγωγική τάξη κάθε βαθμίδας, δηλαδή το προνήπιο, την Α ́ Δημοτικού, την Α ́ Γυμνασίου και την Α ́ Γενικού Λυκείου (σε κάποια Πειραματικά νηπιαγωγεία προσφέρονται και θέσεις νηπίων.) Στα Πειραματικά Σχολεία (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια) η εισαγωγή γίνεται με δημόσια ηλεκτρονική κλήρωση που θα διεξαχθεί την Παρασκευή 17 Μαΐου 2024.

Στα Πρότυπα Γυμνάσια και Πρότυπα Λύκεια με δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων η οποία θα διεξαχθεί το Σάββατο 18 Μαΐου 2024. Στην ως άνω δοκιμασία οι μαθητές αξιολογούνται σε δεξιότητες που απέκτησαν κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Δημοτικό Σχολείο ή το Γυμνάσιο κατά περίπτωση, σχετικές με την κατανόηση κειμένων της ελληνικής γλώσσας και μαθηματικών εννοιών. Οι μαθητές δεν απαιτείται να μελετήσουν συγκεκριμένη ύλη για να προετοιμαστούν για τη συμμετοχή τους στην εν λόγω δοκιμασία.

Οι γονείς/κηδεμόνες που επιθυμούν τη συμμετοχή του παιδιού τους στην κλήρωση ή την
δοκιμασία εισαγωγής, υποβάλλουν ηλεκτρονική αίτηση,
από την Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024 έως και την Τετάρτη 17 Απριλίου 2024 και ώρα 23:59
μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr), κατηγορία Εκπαίδευση,
υποκατηγορία Εγγραφή σε σχολείο, ενότητα Αίτηση εισαγωγής μαθητών και μαθητριών στα Πρότυπα
και Πειραματικά Σχολεία ή μέσω του συνδέσμου 

https://www.gov.gr/ipiresies/ekpaideuse/eggraphe-se-skholeio/ps-peis-es

Στον παραπάνω σύνδεσμο είναι προσβάσιμες επίσης όλες οι απαραίτητες πληροφορίες και το
νομικό πλαίσιο που αφορούν στις διαδικασίες εισαγωγής στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία.
Πληροφορίες για το Δίκτυο των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων ανά περιφέρεια, τα νέα σχολεία
που θα λειτουργήσουν από το σχ. έτος 2024-25, τα απαραίτητα δικαιολογητικά, τις οδηγίες συμπλήρωσης
της αίτησης καθώς και απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις υπάρχουν επίσης και στον ιστότοπο της
Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.)

https://depps.minedu.gov.gr

 

Βρείτε εδώ των αριθμό εισακτέων

 

4 Απριλίου: Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων

4 avril : Journée Mondiale des Animaux Errants
4 Απριλίου: Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων

Με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας Αδέσποτων Ζώων στις 4 Απριλίου, η οποία καθιερώνεται από τη φετινή χρονιά και ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας αξιοποιήσαμε στο πλαίσιο του μαθήματός μας, το πλούσιο υλικό που μας έστειλε η κ. Χάιδω Νάτση, Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ05.
Έγινε ενημέρωση των μαθητών/-τριών μέσα από οπτικοακουστικό υλικό για τα αδέσποτα ζώα, με έμφαση στην καλλιέργεια της ευαισθησίας και της ενσυναίσθησης για κάθε ζωντανό ον. Μιλήσαμε για τον σεβασμό των δικαιωμάτων των ζώων και οι μαθητές/-τριες έδωσαν τις δικές τους προτάσεις για την προάσπισής τους.
Τέλος οι μαθητές/τριες έφτιαξαν τις δικές τους αφίσες δίνοντας μηνύματa φιλοζωίας.

Διαβάστε περισσότερα: 4 Απριλίου: Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων

Μια γεύση από τον κόσμο του Paddington

Η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας οξύνει στο έπακρο την πολιτισμική επίγνωση και μας δίνει την δυνατότητα να α αντιληφθούμε την έννοια της διαφορετικότητας. Γλώσσα σημαίνει πολιτισμός και όχι μόνο λέξεις. Με αυτή την σκέψη και προσπαθώντας να ενεργοποιήσουμε όλες τις αισθήσεις των μικρών μας μαθητών δοκιμάσαμε τσάι και φάγαμε σαντουιτς μαρμελάδας, όπως συνηθίζουν οι Άγγλοι και όπως έδειξε ο Paddington , στην συνάντησή του με την τότε βασίλισσα της Βρετανίας.

Ισμήνη Σκοπελίτη

Εκπαιδευτικός Αγγλικής Γλώσσας

Paddington

Διαβάστε περισσότερα: Μια γεύση από τον κόσμο του Paddington

Poisson d'avril

Κατά την 1η Απριλίου, συνηθίζεται να λέγονται καλοπροαίρετα ψέματα λόγω εθίμου.
Τα ψέματα της Πρωταπριλιάς είναι ένα έθιμο που μας έχει έρθει από την Ευρώπη. Υπάρχουν διάφορες εκδοχές σχετικά με τον τόπο και τον χρόνο που γεννήθηκε το έθιμο αυτό. Δύο από αυτές, όμως, είναι οι επικρατέστερες.
Σύμφωνα με την πρώτη εκδοχή, το έθιμο ξεκίνησε από τους Κέλτες. Λαός της βορειοδυτικής Ευρώπης, οι Κέλτες, ήταν δεινοί ψαράδες. Η εποχή του ψαρέματος ξεκινούσε την 1η Απριλίου. Όσο καλοί ψαράδες όμως και να ήταν, την εποχή αυτή του χρόνου τα ψάρια πιάνονται δύσκολα. Έτσι και αυτοί, όπως προστάζει ο "κώδικας δεοντολογίας"  των ψαράδων όλων των εποχών, έλεγαν ψέματα σχετικά με τα πόσα ψάρια είχαν πιάσει. Αυτή η συνήθεια έγινε, με το πέρασμα του χρόνου, έθιμο.

Η δεύτερη εκδοχή, που θεωρείται και πιο βάσιμη ιστορικά, θέλει γενέτειρα του εθίμου τη Γαλλία του 16ου αιώνα. Μέχρι το 1564 η πρωτοχρονιά των Γάλλων ήταν η 1η Απριλίου. Τη χρονιά αυτή όμως, o βασιλιάς  Κάρολος ο 9ος, το άλλαξε αυτό και Πρωτοχρονιά θεωρούταν πλέον η 1η Ιανουαρίου. Στην αρχή αυτό δεν το δέχτηκαν όλοι οι πολίτες. Οι αντιδραστικοί συνέχιζαν να γιορτάζουν, την παλαιά πλέον, πρωτοχρονιά τους την 1η Απριλίου, ενώ οι υπόλοιποι τους έστελναν πρωτοχρονιάτικα δώρα για να τους κοροϊδέψουν. Το πείραγμα αυτό μετατράπηκε με τον καιρό σε έθιμο.

Οι μαθητές στο μάθημα των Γαλλικών έφτιαξαν τα δικά τους poissons d’Avril και σήμερα γιόρτασαν την Πρωταπριλιά κρεμώντας τα στην πλάτη των συμμαθητών και …των δασκάλων τους σύμφωνα με το γαλλικό έθιμο!

Διαβάστε περισσότερα: Poisson d'avril

Η Γαλλόφωνη φλόγα έφτασε στο Βόλο! και στο 5ο Δημοτικό Σχολείο!

floga

Την Δευτέρα 11 Μαρτίου οι μαθητές της Ε΄ και της ΣΤ΄ τάξης του σχολείου μας, με την καθηγήτριά τους των Γαλλικών την κ. Βάνα Ζωιτοπούλου, είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν παιδαγωγικό εργαστήριο απαγγελίας κειμένων (atelier pédagogique de lecture à voix haute) κατά τις πρώτες ώρες του σχολικού προγράμματος που υλοποιήθηκε από τον Eric Cénat ηθοποιό, σκηνοθέτη και Διευθυντή του Théâtre de l’Imprévu. Το εργαστήριο πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια των δράσεων για το Παρίσι 2024. Έγινε ανάγνωση γαλλικών ποιημάτων, που αφορούσαν τον αθλητισμό. Ο κ. Cénat δουλεύοντας με τους μαθητές, βοήθησε να αποδώσουν τα ποιήματα, που είχαν ετοιμάσει στο μάθημα των γαλλικών, με τρόπο απλό και θεατρικό μεταφέροντας το νόημα και τα συναισθήματα στο κοινό τους. Στόχος της δράσης είναι η γνωριμία με την εκφραστική ανάγνωση/απαγγελία κειμένων, ως παιδαγωγικό εργαλείο για την διευκόλυνση της εκμάθησης της γαλλικής γλώσσας.

Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν από την παρουσίαση του Cénat. Απήγγειλαν, δραματοποίησαν, διασκέδασαν και ζήτησαν αυτόγραφα.
Ευχαριστούμε θερμά για τις εμπειρίες, εξαιρετικά πολύτιμες για τα παιδιά, τη Συντονίστρια της Γαλλικής Γλώσσας κ. Χάιδω Νάτση, τον Eric Cénat, την εκπρόσωπο εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Γαλλικού Ινστιτούτου Θεσσαλονίκης κ. Danaé Ioakimidis, τη Διεύθυνση του Σχολείου , την συνάδελφο της γαλλικής γλώσσας κ. Άρτεμη Κουτσούκου και τη συνάδελφο της Φυσικής Αγωγής κ. Μαρία Σταθαράκου.

Διαβάστε περισσότερα: Η Γαλλόφωνη φλόγα έφτασε στο Βόλο! και στο 5ο Δημοτικό Σχολείο! 

Οι μικροί ξεναγοί στο δημαρχείο του Βόλου

xaraktika 9

Την Δευτέρα 4 Μαρτίου 2024, το απόγευμα έγινε με μεγάλη επιτυχία η παρουσίαστη της εργασίας των παιδιών του Δ2 τμήματος, με δασκάλα την κα Σταυρούλα Μπούτλα, στην αίθουσα με τα χαρακτικά του κ. Τάσσιου στο Δημαρχείο του Βόλου. 

Η εργασία αυτή περιγράφει μια πρωτότυπη πρωτοβουλία που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του μαθήματος Εργαστηρίου Δεξιοτήτων, με στόχο τη σύνδεση του γνωστικού πεδίου με την ανάπτυξη βασικών ικανοτήτων των μαθητών, προετοιμάζοντάς τους για το ρόλο τους ως ελεύθεροι και υπεύθυνοι πολίτες. Μέσω του προγράμματος "Οι μικροί ξεναγοί μας παρουσιάζουν τα χαρακτικά του Τάσσου", οι μαθητές εξερεύνησαν την τοπική πολιτιστική κληρονομιά και προσπάθησαν να τη μεταδώσουν σε άλλους με έναν ποικίλο τρόπο.

Η εργασία αυτή προκάλεσε το πνεύμα πρωτοβουλίας και τη δημιουργικότητα των μαθητών, ενώ ταυτόχρονα ενίσχυσε τις δεξιότητές τους μέσω διδακτικών μεθόδων που ενσωματώνουν τον πολιτισμό και την κοινωνική συνείδηση. Με τη χρήση παραδοσιακών και σύγχρονων εκπαιδευτικών πρακτικών, οι μαθητές κλήθηκαν να εξερευνήσουν τη σημασία του Δημαρχείου του Βόλου ως αρχιτεκτονικό μνημείο και να κατανοήσουν την αισθητική του και τα αρχιτεκτονικά του στοιχεία.

Με αυτόν τον τρόπο, οι μαθητές αναπτύχθηκαν ως ερευνητές και δημιουργοί της τοπικής ιστορίας και πολιτιστικής κληρονομιάς τους. Μέσω διαδραστικών δραστηριοτήτων, όπως θεατρικά δρώμενα, τραγούδια και χαρακτική, οι μαθητές εξέφρασαν την καλλιτεχνική τους πλευρά και διαμόρφωσαν την ταυτότητά τους ως μέλη μιας κοινότητας.

Διαβάστε περισσότερα: Οι μικροί ξεναγοί στο δημαρχείο του Βόλου

Πρόσκληση

Μαθητές του 5ου Δημ.Σχολείου Βόλου ξεναγούν στα χαρακτικά του Τάσσου στο Δημαρχείο Βόλου

Το πρωτοποριακό πρόγραμμα «Οι μικροί ξεναγοί των χαρακτικών του Τάσσου» θα παρουσιάσουν οι μαθητές της Δ2 τάξης του 5ου Δημοτικού Σχολείου Βόλου τη Δευτέρα 4 Μαρτίου 2024 στις 7 το απόγευμα στην αίθουσα εισόδου του Δημαρχείου Βόλου. 

Πρόκειται για μια ξεχωριστή πρωτοβουλία που πραγματοποιείται στο πλαίσιο του μαθήματος Εργαστήρια Δεξιοτήτων ,με την ενεργή υποστήριξη των εκπαιδευτικών, Σταυρούλας Μπούτλα , Ευθυμίας Βραχνιά , Φωτεινής Δημηνάκη και Διονύση Μιχαλόπουλου.

Κατά την διάρκεια της εκδήλωσης οι μαθητές μετά από αναζήτηση στοιχείων και έρευνα ανέλαβαν δράση ώστε να λειτουργούν ως ξεναγοί στο χώρο των χαρακτικών του κορυφαίου καλλιτέχνη Τάσσου που κοσμούν το Δημαρχείο Βόλου. 

Η ξεχωριστή αυτή πρωτοβουλία πραγματοποιείται με την υποστήριξη της αντιδημαρχίας Πολιτισμού του Δήμου Βόλου και της αντιδημάρχου Παιδείας κα. Μποντού . 

Διαβάστε περισσότερα: Πρόσκληση 

Εγγραφές 2024-2025 - Παράταση

 eggrafes

ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΩΝ
Οι αιτήσεις εγγραφών για την Α Δημοτικού παρατείνονται μέχρι 27 Μαρτίου 2024 από 9:30 έως 12:30
Απαιτούμενα δικαιολογητικά για την εγγραφή στην Α' τάξη του δημοτικού σχολείου είναι τα εξής:

α. Αίτηση(συμπληρώνεται στο σχολείο)
β. Επίδειξη του Βιβλιαρίου Υγείας του Παιδιού (Β.Υ.Π.) από το όποιο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.
γ. Το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, συμφώνα με τη με αρ. πρτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 εγκύκλιο του ΥΠΠΕΘ (Α.Δ.Υ.Μ.)
δ. Αποδεικτικό στοιχείο από το όποιο διαπιστώνεται η διεύθυνση κατοικίας του μαθητή.
ε. Βεβαίωση φοίτησης Νηπιαγωγείου.
- Δεν απαιτείται η προσκόμιση του Πιστοποιητικού Γέννησης από τους γονείς αλλά αναζητείται από τις σχολικές μονάδες μέσω του Πληροφορικού Συστήματος myschool του ΥΠΠΕΘ. (Φ.6/498/57863/Δ1/6-4-2016).
Ζώνη εγγραφών 5 ου Δ.Σ.Β.
Η περιοχή που περικλείεται περιμετρικά από τις
οδούς: Σταθά (και από τις δύο πλευρές) -Αναλήψεως- Καραϊσκάκη-28ης Οκτωβρίου - Κανάρη (από 1 έως 23 και των δύο
πλευρών)-Πλαστήρα-Τσοποτού-Δημητριάδος-Σταθά.

 

Πατήστε εδώ για την αίτηση εγγραφής

Πατήστε εδώ για την αίτηση εγγραφής στο ολοήμερο

Γαλλικές Κρέπες: Η Χαρμόσυνη Υπαπαντή της Γαστρονομίας

Η 2η Φεβρουαρίου στη Γαλλία δεν είναι μια απλή ημέρα. Είναι η Chandeleur, η υπαπαντή του Χριστού, μια γιορτή γεμάτη παραδόσεις και γεύσεις που αναζωογονούν τις αισθήσεις και το πνεύμα. Κατά τη διάρκεια αυτής της εορταστικής ημέρας, κάθε σπίτι στη Γαλλία μετατρέπεται σε μια παντοπωλεία γεύσεων, με το έθιμο της παρασκευής κρέπας να κλέβει την παράσταση.

Ο μύθος λέει ότι η μη παρασκευή κρέπας την ημέρα της Chandeleur θα μπορούσε να οδηγήσει στην καταστροφή της σοδειάς. Σύμφωνα με την παράδοση, η πρώτη κρέπα της ημέρας γυρνιόταν στον αέρα με το δεξί χέρι, ενώ το αριστερό κρατούσε ένα χρυσό νόμισμα. Έπειτα, το νόμισμα τυλιγόταν μέσα στην κρέπα πριν αυτή περάσει τελετουργικά από όλη την οικογένεια και καταλήξει στο ντουλάπι ως τύχη για το μέλλον. Η παράδοση συνεχίζεται με τη δωρεά του χρυσού νομίσματος σε έναν φτωχό, ενώ η υπόλοιπη κρέπα αποτελούσε το μέσο για την επικοινωνία με τους θεούς για την εξασφάλιση ευτυχίας κατά τη διάρκεια του έτους. 

Η παράδοση αυτή δεν είναι μόνο μια απλή γευστική εμπειρία, αλλά αντικατοπτρίζει επίσης την πλούσια ιστορία και την πολιτιστική κληρονομιά της Γαλλίας. Από την αρχαία περίοδο μέχρι σήμερα, οι κρέπες έχουν γίνει ένα σύμβολο της γαστρονομίας της χώρας και μια αναπόσπαστη μέρος των εορταστικών γιορτών.

Από το νότιο τμήμα της Βρετάνης, όπου προέρχεται η παράδοση της κρέπας, έως τα πιο απομακρυσμένα χωριά της Γαλλίας, οι γεύσεις και οι μυρωδιές των φρεσκοψημένων κρεπών γεμίζουν τους δρόμους και τις αγορές. Η προετοιμασία της κρέπας γίνεται με προσοχή και αγάπη, ενώ η διαδικασία της γυρνίσματος στον αέρα γίνεται με ελπίδα και προσμονή για μια ευτυχισμένη και ευλογημένη χρονιά.

Στο τέλος, η παρασκευή και κατανάλωση κρέπας την ημέρα της Chandeleur δεν είναι απλώς μια γαστρονομική παράδοση, αλλά ένας τρόπος για τους Γάλλους να εορτάσουν τη ζωή, την ευτυχία και την αναγέννηση. Είναι μια ευκαιρία να συνδεθούν με την ιστορία και την κουλτούρα τους και να μοιραστούν στιγμές χαράς και αγάπης με τα αγαπημένα τους πρόσωπα.

Συνεπώς, με όλη την αφοσίωση και την επιδεξιότητα των μαθητών της κυρίας Βάνας, η παρασκευή κρέπας αποτελεί ένα μοναδικό τρόπο για να γιορτάσουμε την Chandeleur και να απολαύσουμε τη γαλλική παράδοση στο έπακρο. Και όπως λέει η παροιμία, "Μια κρέπα γυρίζει, μια ευχή πραγματοποιείται".

 

Δράση - Κρέπες

 

L'arbre d'Amour

 

 20240207 095251

Διαβάστε περισσότερα: Γαλλικές Κρέπες: Η Χαρμόσυνη Υπαπαντή της Γαστρονομίας

Ευχαριστήριο μήνυμα

Η Διεύθυνση του σχολείου και ο Σύλλογος διδασκόντων ευχαριστούν θερμά τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων και ιδιαίτερα τον κο Όθωνα Κόρμπα για την προσφορά τους σε ότι αφορά τις βασιλόπιτες των μαθητών και των εκπαιδευτικών για το 2024!

Μέτρα προστασίας για τη μείωση της μετάδοσης λοιμώξεων του αναπνευστικού

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

Σας ευχόμαστε Καλή Χρονιά με Υγεία και Επιτυχίες για τα παιδιά και για σας ! Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι το Υπουργείο Παιδείας, σε συνεργασία με τις υγειονομικές αρχές, έχει ανακοινώσει έκτακτα μέτρα προστασίας για τη μείωση της μετάδοσης λοιμώξεων του αναπνευστικού, τα οποία θα τεθούν σε ισχύ από τη Δευτέρα 8 Ιανουαρίου. Η εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας, σύμφωνα με τις οδηγίες του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ), προβλέπει ότι σε περίπτωση παρουσίασης συμπτωμάτων λοίμωξης του αναπνευστικού ή θετικού εργαστηριακού ελέγχου, οι μαθητές πρέπει να παραμένουν στο σπίτι, περιορίζοντας τις επαφές τους. Τα μέτρα περιλαμβάνουν τον τακτικό καθαρισμό των χεριών, τον καλό αερισμό των εσωτερικών χώρων, την αποφυγή συνωστισμού, την τήρηση φυσικών αποστάσεων και τη χρήση χαρτομάντιλου κατά το βήχα ή φτέρνισμα. Επιπλέον, η παραμονή στο σπίτι είναι υποχρεωτική μέχρι την υποχώρηση των συμπτωμάτων και την ολοκλήρωση τουλάχιστον 24 ωρών χωρίς πυρετό, χωρίς χρήση αντιπυρετικών. Παρακαλώ, διαβάστε προσεκτικά τη συνημμένη εγκύκλιο που περιλαμβάνει τα σχετικά μέτρα προστασίας, προκειμένου να ενημερωθείτε. https://www.esos.gr/sites/default/files/articles-2023/enimerosi_gia_lipsi_metron_prostasias.pdf 

Με εκτίμηση 

Η Διεύθυνση του σχολείου

Ενημερωτική δράση για την Παγκόσμια Ημέρα Σακχαρώδη Διαβήτη

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΑΚΧΑΡΩΔΗ ΔΙΑΒΗΤΗ
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Διαβήτη, πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 14 Νοεμβρίου από τη σχολική Νοσηλεύτρια, ενημερωτική δράση στα δύο τμήματα της Β' τάξης του σχολείου μας.
Σκοπός της δράσης ήταν η ευαισθητοποίηση σχετικά με την ανάγκη για εκπαίδευση και ενημέρωση γύρω από τον Διαβήτη, τόσο των παιδιών όσο και των εκπαιδευτικών.
Οι μικροί μας μαθητές, αφού παρακολούθησαν οπτικοακουστικό υλικό για τον Σακχαρώδη Διαβήτη, έθεσαν τις απορίες και τους προβληματισμούς τους, όπως για το "τι είναι ο Διαβήτης;", " τι σημαίνει όταν το ζαχαράκι μας πέφτει ή ανεβαίνει;", ”γιατί πρέπει να το μετράμε;”, ”τι πρέπει να τρώμε;”...
Με πολύ ενδιαφέρον, τα παιδιά παρακολούθησαν τη διαδικασία μέτρησης της γλυκόζης μέσω συσκευής συνεχούς καταγραφής.
Τέλος, δημιούργησαν μια αφίσα με τον μπλε κύκλο, σύμβολο για τον Διαβήτη παγκοσμίως, ο οποίος συμβολίζει την ενότητα στη μάχη για την αντιμετώπισή του. Η αφίσα ολοκληρώθηκε με τα χεράκια των μαθητών ενωμένα γύρω από τον μπλε κύκλο, με γνώμονα το ”Όλοι μαζί μπορούμε...”

 

Σχολική Νοσηλεύτρια ΠΕ25
Μαυρομανωλάκη Ελευθερία

Διαβάστε περισσότερα: Ενημερωτική δράση για την Παγκόσμια Ημέρα Σακχαρώδη Διαβήτη

Στοιχεία Επικοινωνίας

5o Δημοτικό Σχολείο Βόλου
Κανάρη 21-23, Βόλος
Τ.Κ. 38222
Τηλ: 2421039561
email: 5dimvoloumag@sch.gr