Χελιδονίσματα στην αυλή του σχολείου

Η αυλή του σχολείου γέμισε χαρούμενες φωνές και ανοιξιάτικα χρώματα. Τα παιδιά της Α’ Δημοτικού, φορώντας τα καπέλα τους στολισμένα με πολύχρωμα λουλούδια, κρατούσαν περήφανα τη χελιδόνα τους – το ξύλινο ομοίωμα του χελιδονιού. Με χαμόγελα στα πρόσωπά τους, άρχισαν να τραγουδούν τα παραδοσιακά κάλαντα της άνοιξης, τα Χελιδονίσματα:

Οι δάσκαλοι και οι μεγαλύτεροι μαθητές συγκεντρώθηκαν γύρω τους, χαμογελώντας και χειροκροτώντας. Ο ήλιος έλαμπε στον καταγάλανο ουρανό, χαϊδεύοντας με τις ζεστές του ακτίνες τα παιδικά πρόσωπα.

Μέσα από το τραγούδι τους, τα παιδιά καλωσόρισαν την άνοιξη και έστειλαν ευχές για χαρά, υγεία και ευφορία. Η παράδοση ζωντάνεψε ξανά στην αυλή του σχολείου, σκορπίζοντας αισιοδοξία και αγάπη.

 1

Διαβάστε περισσότερα: Χελιδονίσματα στην αυλή του σχολείου

Παγκόσμια Ημέρα Μητρικής Γλώσσας

Η Παγκόσμια Ημέρα Μητρικής Γλώσσας, που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 21 Φεβρουαρίου, καθιερώθηκε από την UNESCO το 1999 με σκοπό την προώθηση της γλωσσικής πολυμορφίας και της πολυπολιτισμικότητας. Η ημέρα αυτή μας υπενθυμίζει τη σημασία της μητρικής γλώσσας ως φορέα πολιτισμού, ταυτότητας και παράδοσης.
Στο σχολείο μας, γιορτάσαμε την Παγκόσμια Ημέρα Μητρικής Γλώσσας με διάφορες δραστηριότητες που ενισχύουν τη σημασία της γλωσσικής πολυμορφίας.
Οι μαθητές της Ε τάξης, σε συνεργασία με τους φοιτητές του τμήματος Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας , είχαν την ευκαιρία να μοιραστούν τη μοναδικότητα της μητρικής τους γλώσσας μέσα από τραγούδια, αφηγήσεις και άλλες δημιουργικές εκφράσεις. Αυτές οι δραστηριότητες ενισχύουν την αίσθηση της κοινότητας και της αποδοχής, προάγοντας τη συνεργασία και τον σεβασμό μεταξύ των μαθητών. Στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας οι μαθητές δημιούργησαν τα πορτρέτα της τάξης τους.
Ας γιορτάζουμε λοιπόν την Παγκόσμια Ημέρα Μητρικής Γλώσσας με σεβασμό και εκτίμηση για τη γλώσσα μας και τις γλώσσες των άλλων, προάγοντας τη γλωσσική πολυμορφία και την πολιτιστική κατανόηση.

IMG 20250306 084144

Διαβάστε περισσότερα: Παγκόσμια Ημέρα Μητρικής Γλώσσας

Μαθαίνοντας να Σώζουμε Ζωές: Εκπαίδευση ΚΑΡΠΑ και Απινιδωτή

Οι μαθητές της Ε' και ΣΤ' τάξης είχαν την ευκαιρία να εκπαιδευτούν στη Βασική Υποστήριξη Ζωής (ΚΑΡΠΑ), τη χρήση εξωτερικού απινιδωτή και την αντιμετώπιση πνιγμονής. Την εκπαίδευση πραγματοποίησε η Λέσχη Ειδικών Δυνάμεων Μαγνησίας, σε συνεργασία με τη σχολική νοσηλεύτρια του σχολείου μας, Ελευθερία Μαυρομανωλάκη.

Μέσα από συνεχείς εκπαιδεύσεις, τα παιδιά αποκτούν πολύτιμες γνώσεις και δεξιότητες, χτίζοντας γερές βάσεις για το μέλλον.
Παράλληλα, η ενημέρωση για τον Εθελοντισμό καλλιεργεί το αίσθημα κοινωνικής ευθύνης, ώστε να γίνουν οι αυριανοί συνεχιστές αυτής της προσπάθειας!

Ένα μεγάλο μπράβο σε όλους τους συμμετέχοντες!

IMG 20241113 101509

Διαβάστε περισσότερα: Μαθαίνοντας να Σώζουμε Ζωές: Εκπαίδευση ΚΑΡΠΑ και Απινιδωτή

Carnaval

Οι Απόκριες είναι μια γιορτή που η ημερομηνία της εξαρτάται από την ημερομηνία του Πάσχα. Στη Γαλλία ονομάζεται Le Carnaval και η τελευταία μέρα είναι η Mardi Gras που αντιστοιχεί στη δική μας Τρίτη της Τυροφάγου. Έπειτα αρχίζει η νηστεία της Σαρακοστής (le carême).
Η Γαλλία έχει παράδοση στο καρναβάλι. Σε πολλές πόλεις οργανώνονται υπαίθριες γιορτές, παρέες μεταμφιεσμένων, παρελάσεις, θεάματα με ζογκλέρ, μασκοφόρους, μουσικούς, ταχυδακτυλουργούς και ξυλοπόδαρους. Ο κόσμος συμμετέχει με διάφορες στολές και παντού κυριαρχεί το κονφετί (confetti), οι σερπατίνες (serpentines) και τα βεγγαλικά (feux d’artifice). Αυτό είναι ό, τι οι Γάλλοι αποκαλούν "Le Carnaval".
Ένα από τα πιο διάσημα Καρναβάλια είναι το Καρναβάλι της Νίκαιας (Carnaval de Nice), μεγάλη πόλη στην Προβηγκία στο νότο της Γαλλίας, στη Γαλλική Ριβιέρα.
Η πιο παλιά αναφορά στο Καρναβάλι της Νίκαιας μας πηγαίνει πίσω στο 1294, όταν ο κόμης της Προβηγκίας Κάρολος του Ανζού πέρασε εκεί τις χαρούμενες ημέρες της Αποκριάς. Από τότε καθιερώθηκε ως μια από τις σημαντικές γιορτές της πόλης, με τη συμμετοχή, μάλιστα, επισκεπτών από όλη την Ευρώπη.
Η έναρξη των εκδηλώσεων ξεκινά με την παρουσίαση του Βασιλιά Καρνάβαλου στην πλατεία Μασενά, ο οποίος καθοδηγεί όλες τις παρελάσεις που ακολουθούν στη λεωφόρο Promenade des Anglais, με τη συνοδεία μουσικής και βεγγαλικών.
Μεγαλειώδεις παρελάσεις, που αποτελούνται από πολλά άρματα, εμπνευσμένα κυρίως από την τρέχουσα πολιτικοκοινωνική κατάσταση στον κόσμο, κάνουν την εμφάνιση τους σε κεντρικά σημεία της πόλεις, μέρα και νύχτα, με τη συμμετοχή πολλών μουσικών και χορευτών από όλο τον κόσμο.

Χιλιάδες είναι και οι επισκέπτες του Καρναβαλιού, που δίνουν κάθε χρόνο δυναμικό παρόν, προσθέτοντας χρώμα και χαρούμενη διάθεση στην ήδη μεγαλειώδη γιορτή.

Για το 2025 το θέμα του καρναβαλιού ήταν "le Roi des océans" , ο βασιλιάς των ωκεανών δηλαδή, και για 15 μέρες, η πόλη χορεύει στο ρυθμό του.
Οι μαθητές της Ε΄ και της ΣΤ΄ του σχολείου μας αφού διδάχθηκαν την ιστορία του καρναβαλιού της Νίκαιας και παρακολούθησαν στιγμιότυπα του φετινού καρναβαλιού, έκαναν μια αναδρομή στη θεματολογία και επέλεξαν κατά ομάδες άλλοι να κάνουν τη δική τους αφίσα με το δικό τους βασιλιά καρνάβαλο και άλλοι να ζωγραφίσουν αφίσες περασμένων ετών:

482677127 1149548636911626 7197844756102502746 n

 

Διαβάστε περισσότερα: Carnaval

La Chandeleur ή αλλιώς "η γιορτή της κρέπας"!

Vive la Chandeleur!
La Chandeleur ή αλλιώς "η γιορτή της κρέπας"!

 

Chandeleur ονομάζεται η Υπαπαντή τού Χριστού στη Γαλλία και γιορτάζεται στις 2 Φεβρουαρίου με έναν ιδιαίτερο τρόπο.

Aυτή την ημέρα, κατά την παράδοση, σε κάθε σπίτι τής Γαλλίας αναβιώνει το έθιμο της παρασκευής κρέπας.

 Σύμφωνα    με ένα παλιό μύθο , εάν την ημέρα της Chandeleur δεν γίνονταν κρέπες, η σοδειά του σιταριού όλης της χρονιάς θα καταστρεφόταν.

Για γούρι κρατούσαν ένα νόμισμα στο χέρι και καθώς γύριζαν την πρώτη κρέπα στον αέρα έκαναν μια ευχή. Αν η κρέπα προσγειώνονταν στο τηγάνι η ευχή θα γινόταν πραγματικότητα. Η λέξη κρέπα, είναι γαλλικής προελεύσεως, και απορρέει από την Λατινική “crispa” που σημαίνει “κατσαρή”.

Τα βασικά συστατικά της ζύμης τους είναι: αλεύρι, αυγά, γάλα, βούτυρο και λίγο αλάτι.

Oι Χριστιανοί γιορτάζουν κάθε χρόνο αυτή την ημερομηνία, τη στιγμή που ο Ιησούς παρουσιάστηκε στο ναό, 40 μέρες μετά τη γέννησή του.

Η γιορτή της παρουσίας του Κυρίου, συνοδευόταν άλλοτε από λιτανεία με αναμμένα κεριά. Αυτό εξηγεί το σημερινό όνομα αυτής της γιορτής, σαντελέρ, που προέρχεται από το λατινικό καντελόρουμ και σημαίνει κεριά. Τα κεριά που ευλογούνταν στην Υπαπαντή, φυλάσσονταν προσεκτικά από τους πιστούς, που τα άναβαν σε περίπτωση κινδύνου, αφού πίστευαν ότι τους προστάτευαν.

Η Βρετάνη (Bretagne) είναι η περιοχή από την οποία προέρχεται το έθιμο της κρέπας.

Διαβάστε περισσότερα: La Chandeleur  ή αλλιώς "η γιορτή της κρέπας"!

Συμμετοχή των μαθητών στη λειτουργία των Τριών Ιεραρχών

Με σεβασμό και κατάνυξη τίμησαν οι μαθητές του 5ου Δημοτικού Σχολείου Βόλου τη γιορτή των Τριών Ιεραρχών, συμμετέχοντας στη Θεία Λειτουργία που τελέστηκε στον Ιερό Ναό Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης.

Τα παιδιά, συνοδευόμενα από τους εκπαιδευτικούς τους, έδωσαν δυναμικό παρών στην εκκλησία, τιμώντας τους προστάτες των Γραμμάτων και της Παιδείας. Ιδιαίτερη στιγμή της τελετής αποτέλεσε η στιγμή που οι μαθητές έψαλαν με ευλάβεια το απολυτίκιο των Τριών Ιεραρχών, εντυπωσιάζοντας το εκκλησίασμα με τη συμμετοχή και την προσήλωσή τους.

Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε αρτοκλασία, με τις ευλογίες των ιερέων να συνοδεύουν μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς.

Με την επιστροφή στο σχολείο, το εορταστικό κλίμα συνεχίστηκε, καθώς οι μαθητές μοιράστηκαν στις τάξεις βασιλόπιτες, οι οποίες ήταν προσφορά του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων. Τα τυχερά παιδιά που βρήκαν το φλουρί δέχτηκαν ευχές και μικρά δώρα, ενώ η χαρά και η γιορτινή διάθεση κυριάρχησαν σε όλο το σχολείο.

Οι εκπαιδευτικοί εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για τη συμμετοχή των μαθητών, τονίζοντας ότι τέτοιες δράσεις ενισχύουν τη σχέση των παιδιών με την παράδοση και την πνευματικότητα, καλλιεργώντας ταυτόχρονα την ομαδικότητα και τη συνεργασία.

Η γιορτή των Τριών Ιεραρχών, ως ημέρα αφιερωμένη στη γνώση, την αγάπη και την αρετή, αποτέλεσε μια ξεχωριστή ευκαιρία για τους μαθητές να βιώσουν έμπρακτα τις αξίες που πρεσβεύουν οι τρεις μεγάλοι Πατέρες της Εκκλησίας μας.

Μέτρα προστασίας των ιογενών λοιμώξεων στο σχολικό πληθυσμό

Με αφορμή την έξαρση των ιογενών λοιμώξεων και ειδικά της εποχικής γρίπης στη κοινότητα , η Δ/ΝΣΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΜΕΡΙΜΝΑΣ της ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ενημερώνει για τα γενικά μέτρα πρόληψης που πρέπει να εφαρμόζονται στο σχολικό πληθυσμό , για την προστασία από τις ιογενείς λοιμώξεις .

Τα γενικά μέτρα πρόληψης περιλαμβάνουν τα εξής :
• Να καθαρίζονται και να αποστειρώνονται οι λείες επιφάνειες κοινής χρήσης (τραπέζια , καρέκλες , βιβλιοθήκες θρανία , γραφεία κ.λ.π.) με κοινά μέσα καθαρισμού – απολύμανσης ή με διάλυμα χλωρίνης . Αφήνεται το διάλυμα χλωρίνης να δράσει 5-8 λεπτά και μετά ξεπλένετε με νερό . Οι επιφάνειες να είναι στεγνές πριν καθαριστούν . Οι καθαρίστριες να φοράνε γάντια χεριών .
• Να καθαρίζονται με αλκοολούχα μαντηλάκια πόμολα , τηλέφωνο , χερούλι ψυγείου και φούρνο μικροκυμάτων , υπολογιστής και ότι άλλο χρησιμοποιείται από πολλούς.

Διαβάστε περισσότερα: Μέτρα προστασίας των ιογενών λοιμώξεων στο σχολικό πληθυσμό

Τραγουδάμε χριστουγεννιάτικα (και ελληνογαλλικά) στο ΚΕΘΕΑ!

 

Πλησιάζουν τα Χριστούγεννα, τα οποία συνηθίζεται να ορίζονται ως κάθε χαμόγελο που μπορεί να δημιουργηθεί καθημερινά μέσα από πράξεις αγάπης προς τους άλλους. Έτσι, τα αληθινά Χριστούγεννα μπορούν να βιώνονται καθημερινά.

Μετά από σκέψη και συζήτηση με τη δασκάλα των Γαλλικών, κ. Βάνα Ζωιτοπούλου, γεννήθηκε η ιδέα να επισκεφθούν τον ζεστό και δοτικό χώρο του ΚΕΘΕΑ – ΠΙΛΟΤΟΣ (Γαλλίας – 54ου Συντάγματος ΕΛΑΣ, στο ανακαινισμένο πέτρινο κτίριο) και να μοιραστούν με την ομάδα του Κέντρου λίγο χρόνο γεμάτο χριστουγεννιάτικα τραγούδια και ευχές από καρδιάς. Μετά από επικοινωνία και πρόταση, η ομάδα του Κέντρου αποδέχθηκε την ιδέα με χαρά.

Διαβάστε περισσότερα: Τραγουδάμε χριστουγεννιάτικα (και ελληνογαλλικά) στο ΚΕΘΕΑ!

Παγκόσμια Ημέρα Υγιεινής Διατροφής

16 Οκτωβρίου  «Παγκόσμια Ημέρα Υγιεινής Διατροφής»
Οι μαθητές/τριες  της Γ΄και Δ΄τάξης του σχολείου μας, συζήτησαν και ενημερώθηκαν στην τάξη τους για την αξία της Υγιεινής Διατροφής και πόσο σημαντική είναι για την σωματική,ψυχική και πνευματική μας υγεία.
 
Με ενθουσιασμό τραγούδησαν τα  ΝΑΙ και τα ΟΧΙ της υγιεινής διατροφής
και στη συνέχεια απόλαυσαν στην τάξη τους ένα πλούσιο και υγιεινό πρωινό.
ygeia-dinami

Διαβάστε περισσότερα: Παγκόσμια Ημέρα Υγιεινής Διατροφής

Παγκόσμια Ημέρα Χαμόγελου

Η πρώτη Παρασκευή του Οκτωβρίου έχει καθιερωθεί ως
Παγκόσμια Ημέρα Χαμόγελου.

Οι μαθητές/τριες της Δ΄τάξης με πολλά χαμόγελα τίμησαν αυτή την
ημέρα στέλνοντας το μήνυμα:
Κάνε μια πράξη καλοσύνης!
Κάνε ένα πρόσωπο να χαμογελάσει!

afisa-xamogelo1

Διαβάστε περισσότερα: Παγκόσμια Ημέρα Χαμόγελου

Αγιασμός Σχολικού Έτους 2024-2025

Καλή Σχολική Χρονιά στους μαθητές / μαθήτριες που ξεκινούν το συναρπαστικό ταξίδι της Εκπαίδευσης!!!

Καλή και δημιουργική χρονιά και σε όλους και όλες τους/ις συναδέλφους/ισσες που δίνουν κάθε χρόνο τον καλύτερο εαυτό τους στη νέα γενιά, γιατί πιστεύουν πως το μέλλον ανήκει σ αυτούς!!!

Καλή σχολική χρονιά με ηρεμία, σεβασμό και αγάπη και στους γονείς που αβέβαιοι/ες αγωνιούν για τα παιδιά τους σε ένα κόσμο που αλλάζει αστραπιαία. Είμαστε εδώ για να συνεργαστούμε για το καλό των παιδιών τους!!!!

 

Διαβάστε περισσότερα: Αγιασμός Σχολικού Έτους 2024-2025

ΠΡΟΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΚΑΘΑΡΙΣΤΩΝ /ΚΑΘΑΡΙΣΤΡΙΩΝ

https://dimosvolos.gr/el/anakoinosi-gia-tin-proslipsi-prosopikou-me-sxesi-ergasias-idiotikou-dikaiou-orismenou-xronou-merikis

 

Στον ανωτέρω σύνδεσμο μπορείτε να δείτε την ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ για την πρόσληψη προσωπικού με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου, μερικής απασχόλησης, σε υπηρεσίες καθαρισμού σχολικών μονάδων για το διδακτικό έτος 2024-2025, καθώς και όλα τα σχετικά αρχεία που την συνοδεύουν.

Με εκτίμηση

Εκ των σχολικών επιτροπών

Διακήρυξη ανοικτού διαγωνισμού εκμίσθωσης κυλικείου 5ου ΔΣ Βόλου

Παρακάτω μπορείτε να βρείτε τα σχετικά έγγραφα για την διακήρυξη ανοιχτού διαγωνισμού εκμίσθωσης του κυλικείου του 5ου δημοτικού σχολείου Βόλου.

 

ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΕΚΜΙΣΘΩΣΗΣ ΚΥΛΙΚΕΙΟΥ
ΤΟΥ 5οu ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΒΟΛΟΥ

 

ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗΣ ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΠΛΕΙΟΔΟΤΙΚΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ

 

Αίτηση 5ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου

 

Φύλλο Προσφοράς 5ο ΔΣ Βόλου

 

 

Ψηφιακές Δημιουργίες

Συγχαρητήρια στη μαθήτριά μας Βάσια, από το ΣΤ2, που ξεδίπλωσε τη δημιουργικότητά της, χρησιμοποιώντας εργαλεία και λογισμικά όπως το Canva και το Powerpoint για την επεξεργασία εικόνας και βίντεο!

Παρακάτω ακολουθούν εντυπωσιακά δείγματα αυτών των εργασιών:

 

 Car

Διαβάστε περισσότερα: Ψηφιακές Δημιουργίες

Επίσκεψη της Στ΄ Τάξης του 5ου Δημοτικού Σχολείου στην Αθήνα

• Οι μαθητές/μαθήτριες και οι συνοδοί εκπαιδευτικοί τους επισκέφτηκαν το «Κέντρο Πολιτισμού Σταύρος Νιάρχος», όπου περιηγήθηκαν στο πάρκο, στην Εθνική βιβλιοθήκη και στην έκθεση ζωγραφικής των έργων της πρώτης Ελληνίδας σκηνογράφου και ζωγράφου Μαριλένας Αραβαντινού.
• Στη συνέχεια μπήκαν στη Βουλή των Ελλήνων στις 2:30 μ.μ., κάθισαν στα έδρανα της κεντρικής αίθουσας σαν μικροί βουλευτές κι ενημερώθηκαν για την ιστορία του κτιρίου και για τη λειτουργία του Δημοκρατικού πολιτεύματος. Έπειτα επισκέφτηκαν την αίθουσα ιστορικών αντικειμένων της Βουλής , όπου εκτίθενται τεκμήρια των επαναστατικών συνελεύσεων , του πρώτου Συντάγματος της πατρίδας μας , καθώς και πίνακες μεγάλων ζωγράφων που απεικόνισαν στιγμές της επανάστασης και της απελευθέρωσης του λαού μας. Στην Βουλή ήρθε και καλωσόρισε τους εκπαιδευτικούς και μαθητές η Υφυπουργός Παιδείας και βουλεύτρια Μαγνησίας κ. Ζέτα Μακρή.
• Μετά την έξοδο από το κοινοβούλιο οι μαθητές παρακολούθησαν την αλλαγή φρουράς στο μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη.
• Έπειτα οι μαθητές μετέβησαν στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, όπου ξεναγήθηκαν και θαύμασαν συγκεκριμένα εκθέματα του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού, τα οποία και θα συναντήσουν στην περαιτέρω μορφωτική τους πορεία μέσα από τα σχολικά βιβλία.

 

IMG 20240514 153604

Διαβάστε περισσότερα: Επίσκεψη της Στ΄ Τάξης του 5ου Δημοτικού Σχολείου στην Αθήνα

Ανακοίνωση εμβολιασμού από το Υπ.Υγείας

Ο κοκκύτης είναι οξεία μικροβιακή λοίμωξη του αναπνευστικού συστήματος με υψηλή μεταδοτικότητα και ποσοστό δευτερογενούς προσβολής 80% μεταξύ των επίνοσων ατόμων. Η μετάδοση από άτομο σε άτομο γίνεται με σταγονίδια ή με άμεση επαφή με εκκρίσεις από το αναπνευστικό σύστημα νοσούντων ατόμων. Άτομα με ήπια συμπτωματολογία που δεν γνωρίζουν ότι έχουν το νόσημα μπορούν να το μεταδώσουν. Ο κοκκύτης μπορεί να προκαλέσει σοβαρή νόσο σε άτομα όλων των ηλικιών, αλλά τα βρέφη διατρέχουν το μεγαλύτερο κίνδυνο σοβαρής νόσου και θανάτου.
Τους τελευταίους μήνες αρκετές χώρες της Ευρώπης, μεταξύ των οποίων και η χώρα μας καταγράφουν αύξηση των κρουσμάτων κοκκύτη. Ειδικότερα, στην Ελλάδα, σύμφωνα με την από 21/3/2024 εβδομαδιαία αναφορά του ΕΟΔΥ από τις αρχές του έτους 2024 έχουν καταγραφεί 54 κρούσματα στα οποία συμπεριλαμβάνονται 32 παιδιά και έφηβοι, από τα οποία 11 αφορούν σε βρέφη ηλικίας κάτω του έτους. Έχουν καταγραφεί 2 θάνατοι, ένας σε νεογνό και ένας σε ενήλικα με υποκείμενα νοσήματα. Επισημαίνεται ότι σχεδόν όλοι οι θάνατοι στις χώρες της Ευρώπης έχουν καταγραφεί σε βρέφη κάτω των τριών μηνών.
Η προστασία των βρεφών από σοβαρή νόσηση και θάνατο επιτυγχάνεται μέσω του έγκαιρου εμβολιασμού, ο οποίος ξεκινά το 2° μήνα της ζωής και ολοκληρώνεται σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα εμβολιασμού. Ειδικότερα, το εμβόλιο DTaP χορηγείται κατά το 2°, 4°, 6°, 15°-18° μήνα της ζωής και στα 4-6 έτη, ενώ το εμβόλιο TdaΡ χορηγείται στην ηλικία 11-12 ετών, μεταξύ 18-25 ετών και μετά ως αναμνηστική δόση TdaΡ ανά δεκαετία.
Οι έγκυες γυναίκες θα πρέπει να εμβολιάζονται σε κάθε κύηση με μια δόση εμβολίου TdaΡ ή TdaΡ-ΙΡV, κατά προτίμηση από την 27η έως την 36η εβδομάδα κύησης, ανεξάρτητα από το μεσοδιάστημα που μεσολάβησε από προηγούμενο εμβολιασμό με Td/TdaΡ. Επίσης, με τα ίδια εμβόλια μπορούν να εμβολιαστούν και οι λεχωΐδες που δεν εμβολιάστηκαν κατά τη διάρκεια της κύησης. Τα μέλη οικογένειας που δεν είναι πλήρως εμβολιασμένα για τον κοκκύτη θα πρέπει να εμβολιάζονται τουλάχιστον δύο εβδομάδες πριν την επαφή με νεογνά και βρέφη. Ιδιαίτερη σημασία έχει ο εμβολιασμός των επαγγελματιών υγείας, οι οποίοι θα πρέπει να εμβολιάζονται με μια αναμνηστική δόση TdaΡ ανά δεκαετία.

 

Η Αναπληρώτρια Υπουργός Υγείας

Ειρήνη Αγαπηδάκη

Υποβολή αιτήσεων για την εισαγωγή μαθητών στα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία για το σχ. έτος 2024-25

Η εισαγωγή μαθητών στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία για το σχολικό έτος 2024-25 αφορά στην εισαγωγική τάξη κάθε βαθμίδας, δηλαδή το προνήπιο, την Α ́ Δημοτικού, την Α ́ Γυμνασίου και την Α ́ Γενικού Λυκείου (σε κάποια Πειραματικά νηπιαγωγεία προσφέρονται και θέσεις νηπίων.) Στα Πειραματικά Σχολεία (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια) η εισαγωγή γίνεται με δημόσια ηλεκτρονική κλήρωση που θα διεξαχθεί την Παρασκευή 17 Μαΐου 2024.

Στα Πρότυπα Γυμνάσια και Πρότυπα Λύκεια με δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων η οποία θα διεξαχθεί το Σάββατο 18 Μαΐου 2024. Στην ως άνω δοκιμασία οι μαθητές αξιολογούνται σε δεξιότητες που απέκτησαν κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Δημοτικό Σχολείο ή το Γυμνάσιο κατά περίπτωση, σχετικές με την κατανόηση κειμένων της ελληνικής γλώσσας και μαθηματικών εννοιών. Οι μαθητές δεν απαιτείται να μελετήσουν συγκεκριμένη ύλη για να προετοιμαστούν για τη συμμετοχή τους στην εν λόγω δοκιμασία.

Οι γονείς/κηδεμόνες που επιθυμούν τη συμμετοχή του παιδιού τους στην κλήρωση ή την
δοκιμασία εισαγωγής, υποβάλλουν ηλεκτρονική αίτηση,
από την Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024 έως και την Τετάρτη 17 Απριλίου 2024 και ώρα 23:59
μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr), κατηγορία Εκπαίδευση,
υποκατηγορία Εγγραφή σε σχολείο, ενότητα Αίτηση εισαγωγής μαθητών και μαθητριών στα Πρότυπα
και Πειραματικά Σχολεία ή μέσω του συνδέσμου 

https://www.gov.gr/ipiresies/ekpaideuse/eggraphe-se-skholeio/ps-peis-es

Στον παραπάνω σύνδεσμο είναι προσβάσιμες επίσης όλες οι απαραίτητες πληροφορίες και το
νομικό πλαίσιο που αφορούν στις διαδικασίες εισαγωγής στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία.
Πληροφορίες για το Δίκτυο των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων ανά περιφέρεια, τα νέα σχολεία
που θα λειτουργήσουν από το σχ. έτος 2024-25, τα απαραίτητα δικαιολογητικά, τις οδηγίες συμπλήρωσης
της αίτησης καθώς και απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις υπάρχουν επίσης και στον ιστότοπο της
Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.)

https://depps.minedu.gov.gr

 

Βρείτε εδώ των αριθμό εισακτέων

 

Στοιχεία Επικοινωνίας

5o Δημοτικό Σχολείο Βόλου
Κανάρη 21-23, Βόλος
Τ.Κ. 38222
Τηλ: 2421039561
email: 5dimvoloumag@sch.gr
To Top